Κατανόηση κειμένου
-Ποιος είναι ο τίτλος;
-Τι βλέπουμε στην εικόνα;
-Τι νομίζετε έχει συμβεί;
-Το κείμενο σας μοιάζει με γράμμα; Από που το καταλάβατε;
Ας διαβάσουμε το κείμενο να δούμε τι λέει...
Υπογράμμισε με κόκκινο τα λόγια του θείου Παύλου και με πράσινο τα λόγια της Ιωάννας στον παραπάνω διάλογο.
-Τι ρωτάει συνέχεια ο θείος Παύλος την Ιωάννα;
-Από πού αγόρασε ο θείος Παύλος τον Πινόκιο; (κυκλώστε με μολύβι την απάντηση)
-Από πού αγόρασε το μεγάλο καπέλο;(κυκλώστε με μολύβι την απάντηση)
-Γιατί της έκανε δώρο ένα τύμπανο από την Αφρική; (Κυκλώστε την απάντηση)
Οι συμβουλές της κυρίας Γραμματικής:
Πάμε να διαβάσουμε τα λόγια του Μολύβιου:
Ποια σακούλα είναι για μένα;
Η μικρή ή η μεγάλη;
Πόσα η χρησιμοποίησε ο Μολύβιος;
Τι παρατηρείς; Είναι όλα ίδια;
Είχαμε πει ότι οι λεξούλες που έχουν μόνο μια φωνούλα (συλλαβή )δεν παίρνουν τόνο.
Εκτός από το Πού το Πώς και το ή όταν είναι περίεργα και θέλουν να μάθουν κάτι ...Όταν ρωτάνε...και έχουν ερωτηματικό στο τέλος της προτασούλας.
Το ( ή ) παίρνει τόνο όταν μας βάζει να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα αντικείμενα.
Για παράδειγμα:
- Το τετράδιο της ορθογραφίας είναι κόκκινο ή κίτρινο ;
- Σου αρέσει η σοκολάτα ή το παγωτό ;
- Να μαγειρέψω μακαρόνια ή φακές ;
Δεν είναι το άρθρο η που βάζαμε μπροστά από τα θηλυκά
η Ελένη
η κανάτα
η πατάτα
άρθρο διαζευκτικό
Θα κάνουμε μερικές ασκησούλες και θα το καταλάβεις πολύ εύκολα.
Εργασίες για εξάσκηση:
Εργασία για το σχολείο (στον πίνακα)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου